ansena's blog

Blog dedicat a l'anàlisi de Nosaltres els valencians, de Joan Fuster

Archive for desembre, 2009


L’elecció del llibre

Ja fa uns quants dies que he començat a llegir Nosaltres el valencians de Joan Fuster i cada vegada estic més convençuda de haver fet bé l’elecció d’aquest llibre per començar el meu primer blog.

L’unic que tenia clar quan vaig escollir-lo era que volia llegir a Fuster. Després entre les opcions que em donaven vaig decantar-me per Nosaltres el valencians ja que n’havia escoltat molt parlar d’ell i encara no havia tingut l’oportunitat de descobrir-lo. Una altra cosa que va fer que em fixara en aquesta obra va se el seu títol tan suggeridor i encertat.

En aquesta obra Joan Fuster analitza què som els valencians, es fa una anàlisi històrica del poble valencià, què hem fet en el passat i què hem fet en el futur. Està destinada a tot aquell que estiga interessat en conèixer les seues arrels; el com, el perquè i el quan.

Des de aquest blog vull animar a tots aquells companys que no l’han llegit a que ho facen i espere que es queden tan prendats com jo.

Poc a poc i cop a cop

Sincerament entre els meus propòsits no havia estat mai el de fer un blog, si no haguera sigut per l’assignatura d’assaig. Però reconec que ara que l’he començat m’agrada la idea de fer-ne un, on puga escriure sobre allò que m’ha fet reflexionar i tindre un lloc on puga plasmar-ho.

El meu blog en concret parlarà sobre l’assaig de Joan Fuster “Nosaltres els valencians”. Pense que és un bon llibre per estrenar-me en un blog ja que ha sigut objecte de polèmica i va crear un fort debat.

Espere que siga del vostre gust.